Do you notice a mistake?
26 results
© IRCAM, 2008
12 min
June 1, 2010 01 min
« Analyser les processus de création musicale » est un web-documentaire en quatre chapitres réalisé par François-Xavier Féron et Benoît Martin dans le cadre du projet MuTeC (Musicologie des techniques de composition contemporaines, 2009-201
October 1, 2013 12 min
« Analyser les processus de création musicale » est un web-documentaire en quatre chapitres réalisé par François-Xavier Féron et Benoît Martin dans le cadre du projet MuTeC (Musicologie des techniques de composition contemporaines, 2009-201
October 1, 2013 09 min
« Analyser les processus de création musicale » est un web-documentaire en quatre chapitres réalisé par François-Xavier Féron et Benoît Martin dans le cadre du projet MuTeC (Musicologie des techniques de composition contemporaines, 2009-201
October 1, 2013 20 min
« Analyser les processus de création musicale » est un web-documentaire en quatre chapitres réalisé par François-Xavier Féron et Benoît Martin dans le cadre du projet MuTeC (Musicologie des techniques de composition contemporaines, 2009-201
October 1, 2013 10 min
« Analysing the process in musical creation » is a four-chapter web documentary written and directed by François-Xavier Féron and Benoît Martin as part of the MuTeC project (Musicology of contemporary composition techniques, 2009-2012) fund
October 1, 2013 12 min
« Analysing the process in musical creation » is a four-chapter web documentary written and directed by François-Xavier Féron and Benoît Martin as part of the MuTeC project (Musicology of contemporary composition techniques, 2009-2012) fund
October 1, 2013 09 min
« Analysing the process in musical creation » is a four-chapter web documentary written and directed by François-Xavier Féron and Benoît Martin as part of the MuTeC project (Musicology of contemporary composition techniques, 2009-2012) fund
October 1, 2013 20 min
« Analysing the process in musical creation » is a four-chapter web documentary written and directed by François-Xavier Féron and Benoît Martin as part of the MuTeC project (Musicology of contemporary composition techniques, 2009-2012) fund
October 1, 2013 10 min
01 min
© Ircam, 2014
June 14, 2014 12 min
Henry Fourès, Dels dos principis, pour jongleur, ensemble de 6 musiciens (flûte, clarinette, piano, percussion, violon, violoncelle) et électronique, commande Ircam-Centre Pompidou. L'originale idée d'un septuor avec jongleur est le fruit
September 30, 2015 04 min
© Ircam-Centre Pompidou, 2018
03 min
Images of a Work #13: _Luna Park_ by Georges Aperghis What if the infrastructure of our everyday video-surveillance went awry? Channels reversed, irregular images, static on the line? What could have been a political project becomes, in Ap
13 min
Un film documentaire écrit et réalisé par Nicolas Donin et Benoît Martin
Et si l'infrastructure de notre vidéosurveillance quotidienne se mettait à dérailler ? Canaux inversés, image et son décalés, friture sur la ligne ? Ce qui aurait
13 min
How can the truth about our civilization crisis be heard within a genre (opera) and a location (La Scala in Milan) carried by fiction? Luca Francesconi and the Fura dels Baus reply using _Quartett_, the masterpiece by Heiner MĂĽller, with IR
16 min
Comment faire résonner la vérité de notre crise de civilisation au sein d'un genre (l'opéra) et d'un lieu (la Scala de Milan) portés à la fiction ? Luca Francesconi et la Fura dels Baus s'emparent de _Quartett_, la célèbre pièce de Heiner M
16 min
"A dead father would have been perhaps a better father. The best father is stillborn. Grass grows over the border ever anew. Again and again the grass that grows over the border must be torn out." The autobiographical tale by the author Hei
13 min
« Un père mort eût été peut-être / Un meilleur père. Le mieux / C’est un père mort-né ». Sur ces mots, terribles, s’ouvre Le Père de Heiner Müller, suite de dix courts tableaux. Comme un conte cruel de l’enfant, auquel échappe toujours la p
13 min
Composer and computer scientist, fellow traveler of IRCAM since the beginning of the 1980s, Marco Stroppa is an artist for whom musical invention is inseparable from the exploration of new scientific and technological arenas. His series of
14 min
Compositeur et informaticien, compagnon de route de l'Ircam depuis le début des années 1980, Marco Stroppa est un créateur pour qui l'invention musicale n'est pas séparable de l'exploration de nouveaux territoires scientifiques et technolog
14 min
Following _Machinations_ (2000) and _Avis de tempĂŞte_ (2004), Georges Aperghis returns to IRCAM with a new work, Dans le mur, an exclusively instrumental piece for piano and sound tape, where theatricality, an understanding of situations, a
15 min
Après _Machinations_ (2000) et _Avis de tempête_ (2004), Georges Aperghis revient à l'Ircam pour une nouvelle création, _Dans le mur_, œuvre purement instrumentale (pour piano et bande sonore) où la théâtralité, le sens des situations et l'
15 min
« Mage quand même, c'est pas si mal, j'ai le don du transport. » Dix ans après la création du _Colonel des Zouaves_, premiers pas d'une collaboration entre Cadiot/Lagarde et l'Ircam, comment rendre sensibles aujourd'hui les « transports » d
12 min
"Magician nonetheless, it's not so bad, I have the gift of moving." Ten years after the premiere of _Colonel des Zouaves_, the beginnings of a collaborative effort between Cadiot/Lagarde and IRCAM. Today, how can the "transports" of this ne
12 min
Do you notice a mistake?
1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43
Monday through Friday 9:30am-7pm
Closed Saturday and Sunday
Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles
Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique
Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.