informations générales

date de composition
2018-2019
durée
entre 17 min et 18 min
éditeur
Peters, San Antonio, Texas
Dédicace
à Celine et Venere-Sophia
Commande
Westdeutschen Rundfunk ; Wien Modern

genre

Musique instrumentale d'ensemble (Orchestre de chambre)

effectif détaillé

2 flûtes, 2 clarinettes, 2 bassons, 2 cors, 2 trompettes, 2 trombones, 2 percussionnistes, piano, harpe, guitare électrique, accordéon, 8 violons, 6 violons II, 4 altos, 4 violoncelles, 3 contrebasses

Information sur l'électronique

Dispositif électronique
amplification(9 lecteurs de cassettes)

Note de programme

When a spider moults, it sheds its exoskeleton, renewing itself and leaving behind a material imprint of its body — climbing out of a ghost or shadow of its own form. This is a vital but vulnerable process: moulting insects stop breathing, the freshly moulted body is soft and unprotected, but the new skin gives an animal space to grow. The double temporality of the animal and its cast-off shell fascinate me: they confront us with a physical trace of the past within the movement of the present, a vision of the self split across times. In MOULT, I try to imagine the orchestra as an animal that can shed its skin, shedding pasts that continue to haunt the form of the piece.
© Clara Iannotta, Chris Swithinbank




œuvres similaires


Cette fiche œuvre a valeur encyclopédique, elle ne reflète pas les collections de la médiathèque de l'Ircam. Veuillez vous référer aux fiches "partitions".


Vous constatez une erreur ?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

heures d'ouverture

Du lundi au vendredi de 9h30 à 19h
Fermé le samedi et le dimanche

accès en transports

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.