Textes d'Emily Dickinson.
2 flûtes (aussi flûte alto), hautbois, cor anglais, cor de basset, clarinette (aussi clarinette basse), 2 bassons (aussi contrebasson), 2 cors, 2 percussionnistes, harpe, célesta, cordes
États-Unis, Minneapolis
Dawn Upshaw et l'Orchestre du Minnesota, direction : Alan Gilbert.
Il existe également une version de cette œuvre pour soprano et quatuor à cordes, voir How Slow the Wind.
How Slow the Wind, a setting of two short Emily Dickinson poems, was Golijov's response to the death in an accident of his friend Mariel Stubrin. He writes, 'I had in mind one of those seconds in life that is frozen in the memory, forever-a sudden death, a single instant in which life turns upside down, different from the experience of death after a long agony.' Originally for voice and string quartet, the piece was commissioned by Cecilia Wasserman, in memory of her late husband Herb, for Close Encounters with Music and was first performed in their Seiji Ozawa Hall concert of May 5, 2001, by Dawn Upshaw, soprano; Toby Appel and Justine Chen, violins; Kenji Bunch, viola, and Yehuda Hanani, cello.
Cette fiche œuvre a valeur encyclopédique, elle ne reflète pas les collections de la médiathèque de l'Ircam. Veuillez vous référer aux fiches "partitions".
Vous constatez une erreur ?
1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43
Du lundi au vendredi de 9h30 à 19h
Fermé le samedi et le dimanche
Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles
Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique
Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.