informations

Type
Séminaire / Conférence
Lieu de représentation
Ircam, Salle Igor-Stravinsky (Paris)
durée
32 min
date
16 mars 2017
note de programme
Ateliers du Forum

Tools for computer-aided composition such as OpenMusic and PWGL provide access to the Lisp layer they are based upon, and advanced operations have often proven being more easily implemented in Lisp than through a higher-level, graphical approach. Max provides several options for embedding in patches textual code written in various programming languages, but my perception is that these languages bindings are either too revealing of the low-level mechanisms underlying the Max environment, or suffer from their abstractness with respect to the actual Max data types and programming paradigm. The project I will show, which I am carrying out within Ircam’s Musical Research Residency program, consists in designing and implementing a simple, high-level, multi-paradigm, textual programming language able to manipulate directly the data types of bach. At the time of the presentation, the language will still be in its development phase, but I will be able to show its basic principles and
some working examples.


Ateliers du Forum 2017, jour 2

© Ircam-Centre Pompidou, 2017.

intervenants

Les médias liés à cet évènement

Écrire des partitions pour des objets sonores - Violeta Cruz

À mi-chemin entre sculptures et instruments de musique, les objets sonores conçus par Violeta Cruz présentent des nouveaux enjeux pour l’écriture musicale. Ils s’agit d’une série de machines mécaniques au comportement partiellement aléatoir

16 mars 2017 27 min

Vidéo

Vintage Digital - Gintas Kraptavicius

16 mars 2017 15 min

Vidéo

Projets Ircam live - Tarek Atoui

16 mars 2017 27 min

Vidéo

Leap Motion as a Gestural Controller for Synthesizer Sounds - Richard Albert Bretschneider

Leap motion is an affordable and easy to use tool to track the motions of the user’s hands. It is widely used to control musical software. Mostly it’s being used for live performances e.g. to perform filtersweeps or to alter the volume of a

16 mars 2017 27 min

Vidéo

Synestesia : composing from Images with Noise Shaping Synthesis - Daniel D'Adamo

Prismes électriques – hommage à Sonia Delaunay is a tribute to the naturalized French artist Sonia Delaunay, co-author of the simultaneous contrast theory with her husband. This piece is a personal transposition into music of one of Delau

16 mars 2017 19 min

Vidéo

Orchestra of Speech - Daniel Formo

« Orchestra of Speeh » est un projet artistique développé dans le cadre d’un programme de recherche artistique à la Norwegian University of Science and Technology. Le but artistique du projet est d’explorer l’utilisation de la parole comme

16 mars 2017 27 min

Vidéo

partager


Vous constatez une erreur ?

IRCAM

1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43

heures d'ouverture

Du lundi au vendredi de 9h30 à 19h
Fermé le samedi et le dimanche

accès en transports

Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles

Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique

Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.