Septième vision d'Hadewijch, tiré de Het Visionenboek van Hadewych (néerlandais)
3 flûtes, 2 hautbois, 2 cors anglais, 5 clarinettes, 2 clarinettes basses, 4 cors, 4 trompettes, 4 trombones, tuba, 5 percussionnistes, harpe, 2 pianos, 2 violons, 2 violons II, 2 altos, 2 violoncelles, contrebasse, clarinette contrebasse, 2 guitares, 2 claviers électroniques/MIDI/synthétiseurs [synthétiseurs], basse électrique
Pays-Bas, Amsterdam, Muziektheater
Wendy Hill : soprano, Materie Orkest avec des membres du Netherlands Chamber Choir, direction : Reinbert de Leeuw.
Hadewijch is the second part of the large four-section work De Materie (Matter) but can also be performed independently.
The text is one of the visions of Hadewijch, a 13th-century Dutch mystic poetess, and expresses her passionate vision, both spiritual and erotic, of union with Him.
The composition is organised to mirror the architectural plan of the cathedral of Reims in France. The intervals of time between the chords of the pianos, tuned percussion and guitars, which ring through the canvas at set points, have the same proportional relationship as the distance in space between the cathedral’s pillars.
Cette fiche œuvre a valeur encyclopédique, elle ne reflète pas les collections de la médiathèque de l'Ircam. Veuillez vous référer aux fiches "partitions".
Vous constatez une erreur ?
1, place Igor-Stravinsky
75004 Paris
+33 1 44 78 48 43
Du lundi au vendredi de 9h30 à 19h
Fermé le samedi et le dimanche
Hôtel de Ville, Rambuteau, Châtelet, Les Halles
Institut de Recherche et de Coordination Acoustique/Musique
Copyright © 2022 Ircam. All rights reserved.